„Urząd Miejski w Bielsku-Białej zaprasza do udziału w 15 edycji konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” w ramach wieloletniej kampanii promocyjno-edukacyjnej „Bielsko-Biała chroni klimat”. Nazwa konkursu w tej edycji brzmi „Energetyczne Bielsko-Biała.”

Celem konkursu jest kształtowanie świadomości na temat różnorodności biologicznej i potencjału przyrodniczo-krajobrazowego miasta Bielska-Białej oraz propagowanie postaw proekologicznych w społeczności lokalnej. Chodzi też o zainteresowanie młodych uczestników konkursu tematyką zrównoważonego rozwoju, oszczędzania energii, ochrony klimatu i gospodarki odpadami poprzez zachęcenie ich do wyrażenia swojej wizji w tej dziedzinie w różnych formach prac konkursowych. Konkurs ekologiczny „Szanuj energię, chroń klimat” organizowany jest przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Wydział Ochrony Środowiska i Energii we współpracy z Wydziałem Gospodarki Odpadami i partnerami merytorycznymi: Zakład Gospodarki Odpadami S.A. Bielsko-Biała, PreZero S.A. Bielsko-Biała, AQUA S.A. Bielsko-Biała, Leroy Merlin Bielsko-Biała, Flojamo oraz SolarEdge Technologies. Konkurs skierowany jest do środowiska edukacyjnego z Bielska-Białej tj. do publicznych i niepublicznych placówek oświatowych funkcjonujących na terenie miasta. Uczestnikami konkursu mogą być przedszkola wraz z dziećmi, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych wraz z nauczycielami oraz placówkami.Szanuj energię, chroń klimat” – 15 edycja 2024/2025

OPIS KONKURSU

Konkurs polega na przeprowadzeniu przez placówki oświatowe działań edukacyjnych w dowolnych formach i w dowolnym czasie oraz podsumowaniu tych działań na zorganizowanym przez siebie wydarzeniu. Podczas tego wydarzenia zostaną zaprezentowane indywidualne prace konkursowe uczniów i grup przedszkolnych w postaci tzw. „energetycznych, wędrujących kamyków” – pomalowanych kamieni, ozdobionych eko-przesłaniem celem pozostawienia ich w przestrzeni przyrodniczej, aby eko-hasła z Bielska-Białej powędrowały w świat.

  1. CZAS TRWANIA KONKURSU 23.09.2024 r. – 15.04.2025 r.
  2. KATEGORIE W KONKURSIE

Konkurs składa się z:

  • 5 kategorii wiekowych:
  • A (Przedszkola) – temat przewodni: Energia wody
  • B1 (Szkoły Podstawowe klasy 1-3) – temat przewodni: Energia ziemi
  • B2 (Szkoły Podstawowe klasy 4-6) – temat przewodni: Energia odpadów
  • B3 (Szkoły Podstawowe klasy 7-8) – temat przewodni: Energia słońca
  • C (Szkoły Ponadpodstawowe) – temat przewodni: Energia less waste
  • 2 rodzajów prac konkursowych w każdej kategorii wiekowej:
  • dla placówek oświatowych
  • dla uczniów oraz grup przedszkolnych

KATEGORIE WIEKOWE:

W bieżącej edycji placówka oświatowa uczestnicząca w konkursie ma za zadanie w każdej kategorii wiekowej zorganizować wydarzenie, które stanowić będzie podsumowanie jej proekologicznych działań edukacyjnych w trakcie trwania konkursu. Zarówno działania edukacyjne, jak i wydarzenie powinny dotyczyć tematu przewodniego danej kategorii wiekowej.

A – PRZEDSZKOLA

PARTNER: AQUA S.A. Bielsko-Biała

TEMAT PRZEWODNI: Energia wody

Przedszkola organizują wydarzenie pn. „Tydzień Wody”, związane z edukacją o wodzie, o jej znaczeniu w życiu codziennym, o sposobach ochrony zasobów wodnych. Na wydarzeniu należy zaprezentować przygotowane prace konkursowe z grup przedszkolnych, z których nauczyciel-koordynator wytypuje 5  prac i zgłosi do finału konkursu. Przez cały tydzień przedszkolaki mogą brać udział w różnorodnych działaniach, takich jak:

  • zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela lub partnera kategorii
  • wystawa prac konkursowych grup przedszkolnych
  • piosenka o wodzie wykonana przez dzieci w obecności rodziców,
  • wystawa prac plastycznych przedstawiających obieg wody w przyrodzie,
  • pokaz eksperymentów z wodą przygotowany przez dzieci,
  • krótkie przedstawienie teatralne o tym, jak ważna jest woda,
  • wycieczka ekologiczna,
  • spotkanie z ekspertem,
  • inne formy działań edukacyjnych.

Partner kategorii – AQUA S.A. Bielsko-Biała zapewnia wsparcie merytoryczne w postaci tematycznych zajęć edukacyjnych realizowanych w czasie trwania konkursu w przedszkolu (dotyczy dzieci z grup najstarszych. Nauczyciele mogą skorzystać z materiałów edukacyjnych do samodzielnego przeprowadzenia zajęć tematycznych, dostępnych także na stronie internetowej AQUA: https://www.aqua.com.pl/edukacja.

Liczba zajęć przeprowadzanych przez AQUA ograniczona, a wizyta możliwa po rezerwacji telefonicznej.

Kontakt: Renata Bednarska, tel. 33 8280276, e-mail: renata.bednarska@aqua.com.pl.

B1 – SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY 1-3

PARTNERZY: Leroy Merlin Bielsko-Biała i Flojamo

TEMAT PRZEWODNI: Energia ziemi

W tej kategorii szkoły organizują wydarzenie pn. „Dzień Ziemi”, poświęcone ochronie środowiska i klimatu, z naciskiem na zrównoważone korzystanie z zasobów naturalnych. Stanowi ono podsumowanie poprzedzających go działań ze strony uczestniczących w konkursie uczniów. Na wydarzeniu należy zaprezentować przygotowane indywidualnie prace konkursowe uczniów, z których nauczyciel-koordynator wytypuje maksymalnie 10 prac i zgłosi do finału konkursu. Uczniowie mogą brać udział w warsztatach dotyczących sadzenia i pielęgnacji roślin, prac manualnych z wykorzystaniem naturalnych materiałów budowalnych, recyklingu, energii odnawialnej, ochrony zwierząt, a także w akcjach sprzątania okolicy, sadzenia drzew czy tworzenia ekologicznych plakatów. Przykładowe formy przedstawienia tych działań podczas „Dnia Ziemi”:

  • zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela lub partnera kategorii / wystawa zdjęć z tych zajęć, jeśli już się odbyły
  • wystawa prac konkursowych uczniów,
  • wystawa zdjęć z akcji sprzątania terenów zielonych wokół szkoły,
  • prezentacja multimedialna na temat odnawialnych źródeł energii,
  • pokaz mody ekologicznej, w którym uczniowie prezentują stroje wykonane z materiałów nadających się do recyklingu,
  • wywiady podsumowujące działania uczniów,
  • festiwal piosenki ekologicznej,
  • inne formy działań edukacyjnych.

Partnerzy kategorii oferują wsparcie merytoryczne w postaci warsztatów realizowanych w chętnych placówkach lub na terenie działania partnerów:

– Leroy Merlin Bielsko-Biała – „Dzieciaki sadzeniaki” https://media.leroymerlin.pl/csr/dzieciaki-sadzeniaki

– Flojamo – „Od nowicjusza do inżyniera” https://www.flojamo.com/

Kontakt do:

– Leroy Merlin: Dorota Angielczyk, tel. 690 496 796, e-mail: dangielczyk@leroymerlin.pl

– Flojamo Monika Florysiak, tel. 609 426 603, e-mail: monika.florysiak@flojamo.com – oferta Flojamo „Klub Kreatywnego Inżyniera”, dostępna na stronie https://www.flojamo.com/.

B2 – SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY 4-6

PARTNER: PreZero Bielsko-Biała S.A.

TEMAT PRZEWODNI: Energia odpadów

W tej kategorii szkoły organizują wydarzenie pn. „Dzień Recyklingu”, promujące wiedzę na temat recyklingu i zrównoważonego zarządzania odpadami. Stanowi ono podsumowanie poprzedzających go działań ze strony uczestniczących w konkursie uczniów. Na wydarzeniu należy zaprezentować przygotowane indywidualnie prace konkursowe uczniów, z których nauczyciel-koordynator wytypuje maksymalnie 10 prac i zgłosi do finału konkursu. Uczniowie mogą brać udział w warsztatach dotyczących sortowania odpadów, recyklingu plastików, tworzenia przedmiotów codziennego użytku z materiałów wtórnych, a także w konkursach na najciekawszy projekt przedmiotu z recyklingu.

Przykładowe formy przedstawienia tych działań podczas „Dnia Recyklingu”:

  • wystawa prac konkursowych uczniów
  • zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela lub partnera kategorii / wystawa zdjęć z tych zajęć, jeśli już się odbyły
  • wystawa prac wykonanych z materiałów wtórnych, takich jak plastikowe butelki, papier czy metal,
  • pokaz mody recyklingowej, gdzie uczniowie prezentują stroje wykonane z odpadów,
  • przedstawienie teatralne na temat sortowania śmieci i recyklingu,
  • kronika działań szkolnych związanych z recyklingiem, przedstawiona w formie albumu lub prezentacji,
  • wydarzenie z udziałem rodziców,
  • prelekcje, spotkanie z ekspertem,
  • inne formy działań edukacyjnych.

Partner kategorii – PreZero Bielsko-Biała S.A. oferuje warsztaty w czasie konkursu, dostępne dla każdej kategorii wiekowej po wcześniejszej rezerwacji telefonicznej. Z uwagi na ograniczoną liczbę warsztatów jakie może przeprowadzić PreZero Bielsko-Biała S.A., o zakwalifikowaniu danej placówki decyduje kolejność zgłoszeń.

Tematyka warsztatów:

– prawidłowe przygotowanie odpadów do odbioru

– prawidłowa segregacja odpadów

– prezentacja możliwości aplikacji InfoPreZero.

Warsztaty mogą zostać przeprowadzone tylko w placówce edukacyjnej i dostosowane są do wieku uczestników.

W ramach działań edukacyjnych PreZero organizuje warsztaty pn. „Eko-śmieciarka z Mikołajem: Jedzie Mikołaj jedzie, frakcje segreguje, prezenty rozdaje, bałagan likwiduje.” w terminie 9-13.12.2024 r. dla przedszkoli i klas 1-3 szkół podstawowych. Liczba warsztatów ograniczona, a wizyta możliwa po rezerwacji telefonicznej.

Kontakt: Magdalena Zabłocka, tel. 600 470 225, e-mail: magdalena.zablocka@prezero.com

B3 – SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY 7-8

PARTNER: SolarEdge Technologies

TEMAT PRZEWODNI: Energia słońca

W tej kategorii szkoły organizują wydarzenie pn. „Dzień Energii”, promujące wiedzę na temat energii słonecznej i form jej wykorzystania. „Dzień Energii” stanowi podsumowanie poprzedzających go aktywności ze strony uczestniczących w konkursie uczniów. Na wydarzeniu należy zaprezentować przygotowane indywidualnie prace konkursowe uczniów, z których nauczyciel-koordynator wytypuje maksymalnie 10 prac i zgłosi do finału konkursu. Uczniowie mogą brać udział w warsztatach dotyczących sposobów pozyskiwania energii ze Słońca oraz form jej wykorzystania, w konkursach na najciekawszy sposób wykorzystania energii promieniowania słonecznego, w wycieczce edukacyjnej na farmę fotowoltaiczną czy instalację kolektorów słonecznych itp.

Przykładowe formy przedstawienia tych działań podczas „Dnia Energii”:

  • wystawa prac konkursowych uczniów
  • zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela lub partnera kategorii / wystawa zdjęć z tych zajęć, jeśli już się odbyły
  • wystawa zabawek i przedmiotów codziennego użytku zasilanych energią słoneczną,
  • wystawa zdjęć lub ilustracji dotyczących instalacji solarnych na terenie Bielska-Białej,
  • wystawa prac w konkursie na najciekawszy sposób wykorzystania promieniowania słonecznego,
  • wydarzenie z udziałem rodziców,
  • prelekcje, spotkanie z ekspertem,
  • inne formy działań edukacyjnych.

Partner kategorii – SolarEdge Technologies oferuje zajęcia edukacyjne w czasie konkursu w ramach akcji „We love EDGEUcate”, dostępne dla każdej kategorii wiekowej po wcześniejszej rezerwacji. Z uwagi na ograniczoną liczbę warsztatów jakie może przeprowadzić, o zakwalifikowaniu danej placówki decyduje kolejność zgłoszeń.

  • Przedszkola: film edukacyjny ANNA ŁAPIE SŁOŃCE z udziałem Krystyny Czubówny, zabawy edukacyjne z demonstarcją OZE, eksperymenty w produkcji energii na bazie mini-wiatraka i paneli fotowoltaicznych,
  • Szkoły podstawowe (klasy 1-8): film edukacyjny ANNA ŁAPIE SŁOŃCE z udziałem Krystyny Czubówny, omówienie rodzajów OZE oraz wyjaśnienie dlaczego OZE sa ważne dla naszej planety, zabawy edukacyjne dostosowane do wieku uczniów,
  • Szkoły ponadpodstawowe: rodzaje OZE, sytuacja globalna w tematyce OZE, techniczny aspekt MLPE, „Szukamy przyszłych inżynierów R&D do firmy SolarEdge”.

Kontakt: Wojciech Skwarcewicz, tel. 666 016 077 , e-mail: wojciech.skwarcewicz@solaredge.com

C – SZKOŁA PONADPODSTAWOWA

PARTNERZY: Wydział Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Zakład Gospodarki Odpadami S.A. Bielsko-Biała

TEMAT PRZEWODNI: Energia less waste – styl życia zmniejszający ilość produkowanych odpadów do niezbędnego minimum.

Szkoły ponadpodstawowe organizują wydarzenie pn. „Less Waste Party”, promujące styl życia zgodny z ideą „less waste” i minimalizacją odpadów. Stanowi ono podsumowanie poprzedzających go działań ze strony uczestniczących w konkursie uczniów. Na wydarzeniu należy zaprezentować przygotowane indywidualnie prace konkursowe uczniów, z których nauczyciel-koordynator wytypuje maksymalnie 10 prac i zgłosi do finału konkursu. Wydarzenie może przybrać formę warsztatów, happeningów, prezentacji, w czasie których uczniowie pokazują, jak można ograniczyć ilość odpadów w  życiu codziennym. Uczniowie mogą również zaprezentować projekty i rozwiązania związane z gospodarką odpadami.

Proponowane formy działań podczas wydarzenia:

  • wystawa prac konkursowych uczniów
  • zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela lub partnera kategorii / wystawa zdjęć z tych zajęć, jeśli już się odbyły
  • wystawa zdjęć z działań promujących less waste w szkole i w domu,
  • projekcja filmów pokazujących, jak uczniowie, ich rodziny, znajomi czy szkoła ograniczają odpady w swoim codziennym życiu,
  • happening promujący lesse waste,
  • prezentacja projektów uczniów dotyczących rozwiązań less waste, takich jak opakowania wielokrotnego użytku, woreczki na zakupy, kompostowanie itd.,
  • organizacja debaty na temat ograniczenia odpadów w społeczności szkolnej,
  • inne formy działań edukacyjnych.

Partner kategorii – ZGO S.A. Bielsko-Biała, zapewnia wsparcie merytoryczne w postaci warsztatów i zajęć dotyczących prawidłowej segregacji odpadów oraz sposobów na zapobieganie ich powstawania. Warsztaty wykorzystują różne metody edukacyjne dostosowane do wieku odbiorców.

Kontakt: Katarzyna Olek, tel. 606 236 834, e-mail: kolek@zgo.bielsko.pl

Wszystkie zajęcia edukacyjne oferowane przez partnerów konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” są bezpłatne.

  1. ZADANIA KONKURSOWE
  2. DLA PLACÓWEK:

W przypadku placówek pracę konkursową stanowi RAPORT KOŃCOWY.

Jest to dokument w formacie PDF (max 4 strony A4), przygotowany przez nauczyciela-koordynatora danej kategorii wiekowej. Dokument może posiadać dowolną formę graficzną, ale powinien zawierać opisy i zdjęcia z kampanii ekologicznej przeprowadzonej w przedszkolu/szkole. Elementem raportu końcowego będzie również ankieta działań konkursowych wysłana przez koordynatowa konkursu do każdej z uczestniczących w konkursie placówek i wypełniona przez nauczyciela-koordynatora.

Placówka w każdej kategorii wiekowej może zgłosić do konkursu tylko 1 raport końcowy. Raport końcowy należy przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail koordynatora konkursu: koordynator@ekosynteza.bielsko-biala.pl, tel. 737 630 957.

2. DLA UCZNIÓW oraz PRZEDSZKOLAKÓW:

W przypadku przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych praca konkursowa polega na indywidualnym wykonaniu ENERGETYCZNYCH KAMYKÓW w tematyce danej kategorii wiekowej.

Zadanie konkursowe bazuje na idei tzw. „Wędrujących Kamyków” (pomysł pochodzi z Czech, a jako innowację pedagogiczną wprowadziła to Szkoła Podstawowa nr 29 w Bielsku-Białej), czyli pozostawianiu kolorowych kamieni w różnych miejscach, aby ktoś inny mógł je znaleźć i zabrać w dalszą podróż. Pomalowanie kamyka ma za zadanie zwrócenie uwagi wędrującej osoby, aby go dostrzegła, podniosła i zabrała ze sobą pozostawiając w innym miejscu. Na każdym kamyku umieszczany jest kod pocztowy miejscowości, z której pochodzi, aby móc śledzić, jaką drogę przebył. Wzbogacenie wędrującego kamyka treścią lub obrazkiem proekologicznym spełnia funkcję edukacyjną, podnoszącą świadomość środowiskową coraz szerszej społeczności. Znaleziony kamyk należy sfotografować, a zdjęcie umieścić na wskazanym w konkursie portalu społecznościowym, co dodatkowo wzmacnia zarówno jego eko-przesłanie, jak i wywołuje zainteresowanie losami znaleziska. Kamyk z eko-przesłaniem w naturalny sposób przekazywany jest z miejsca na miejsce. I o to właśnie chodzi! Uczestniczące w konkursie dzieci i młodzież będą mieć okazję wykazać się swoją wyobraźnią, malując obrazki na kamieniach. Każdy z nich stanie się unikalnym dziełem sztuki, którym autor podzieli się z  innymi.

Konkursowy „Energetyczny kamyk” powinien zawierać hasło promujące eko-działanie, np.: odnawialne źródła energii (OZE), oszczędzanie energii, ochronę środowiska i klimatu, poszanowanie wody, gospodarowanie odpadami, elektromobilność, zasady zrównoważonego rozwoju itp.

Instrukcja wykonania eko-kamyków oraz zasady ich znakowania podaje załącznik nr 1a do regulaminu konkursu. Dobrej zabawy!

Każdy uczeń może zgłosić do konkursu 1 pracę konkursową, a szkoła maksymalnie 10 prac w danej kategorii wiekowej, wytypowanych spośród prac wykonanych przez uczniów uczestniczących w konkursie.

Wędrujące ENERGETYCZNE KAMYKI zgłasza do konkursu nauczyciel-koordynator przekazując je koordynatorowi konkursu w pudełku wraz z formularzem zbiorczym prac oraz indywidualnymi kartami zgłoszenia (załączniki 3 i 2a/2b w jednej teczce). Miejsce przekazania prac konkursowych zostanie podane nauczycielom-koordynatorom tydzień przed zakończeniem konkursu. Wszystkie zgłoszone kamyki zostaną po zakończeniu konkursu przekazane uczestnikom do umieszczenia ich w środowisku przyrodniczym, aby rozpoczęły swoją edukacyjną facebookową wędrówkę.

Na profilu facebookowym https://www.facebook.com/MiastoDobrejEnergii w trakcie konkursu oraz po jego zakończeniu będą funkcjonować dwa równoległe, „przypięte” posty:

– MALOWANE KAMYKI (tu, w komentarzu pod postem, mogą pojawić się zdjęcia pomalowanych kamyków wraz z hasztagami przed ich zgłoszeniem do konkursu)

– ZNALEZIONE KAMYKI (tu, w komentarzu pod postem, pojawią się zdjęcia kamyków wraz z hasztagami, odnalezionych w przestrzeni publicznej); zachęcamy autorów kamyków do śledzenia tego postu, aby poznać ich dalsze losy i miejsca odnalezienia.

  1. OCENA PRAC I NAGRODY KONKURSOWE

Ocenie komisji podlegać będą następujące aspekty pracy:

  • zawartość merytoryczna i zgodność z tematem
  • oddziaływanie promocyjno-edukacyjne (zasięg działań, liczba uczestników, liczba osób zaangażowanych w działania itp.)
  • innowacyjne, kreatywne podejście do realizacji działań oraz do przedstawienia raportu końcowego, a także indywidualnych prac konkursowych uczniów i grup przedszkolnych
  • jakość, estetyka i samodzielność wykonania prac konkursowych

Komisje konkursowe złożone z przedstawicieli organizatora i partnerów ocenią prace i wyłonią zwycięzców. Nagrodzone zostaną 3 pierwsze miejsca z możliwością przyznania wyróżnień, zarówno w kategorii dla placówek oświatowych, jak i dla indywidualnych uczniów w każdej kategorii wiekowej. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone i nagrody wręczone podczas uroczystej gali finałowej w maju 2025 roku, natomiast dokładna data i miejsce gali podane z odpowiednim wyprzedzeniem w osobnym e-mailu wysłanym do uczestniczących w konkursie przedszkoli i szkół. Te placówki zostaną w pierwszej kolejności zaproszone do udziału w wydarzeniu wieńczącym konkursowe działania edukacyjne, tj. 15 Beskidzki Festiwal Dobrej Energii. Został zaplanowany na dzień 6 czerwca 2025 roku, na terenie Parku Słowackiego w Bielsku-Białej.

  1. INFORMACJE O DODATKOWYCH FORMACH EDUKACJI EKOLOGICZNEJ

Oferta edukacyjna

  • Kino Helios Bielsko-Biała – Helios Dla Szkoły https://www.helios.pl/7,Bielsko-Biala/Szkoly/ , a w niej:

– Kino na Temat Junior https://www.helios.pl/7,Bielsko-Biala/KinoNaTematJunior/ (również dla przedszkoli)

– Kino na Temat https://www.helios.pl/7,Bielsko-Biala/KinoNaTemat/

– Akademia Filmowa https://www.helios.pl/7,Bielsko-Biala/AkademiaFilmowa/

Kontakt: Piotr Kasela, tel. 696 867 210, e-mail: piotr.kasela@helios.pl.

  • Nadleśnictwo Bielsko
https://bielsko.katowice.lasy.gov.pl/oferta-edukacyjna

Kontakt w sprawie zajęć edukacyjnych tel. : 33 818 31 69.

  1. ZGŁOSZENIE DO KONKURSU

Przed przystąpieniem do konkursu placówka zgłasza chęć udziału poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie https://ekosynteza.bielsko-biala.pl/konkurs-szanuj-energie-chron-klimat-2024-2025/ i profilu Facebook https://www.facebook.com/MiastoDobrejEnergii.

Przedszkole i szkoła ponadpodstawowa może zgłosić tylko jednego nauczyciela-koordynatora. Szkoła podstawowa może zgłosić jednego, dwóch lub trzech nauczycieli-koordynatorów (maksymalnie jeden dla każdej kategorii wiekowej). Dopuszczalne jest koordynowanie wszystkich kategorii przez jednego nauczyciela. Jeśli szkoła podstawowa chce wziąć udział w więcej niż jednej kategorii wiekowej, wypełnia osobny formularz dla każdej z nich.

UWAGA!

  1. W formularzu zawarte jest także oświadczenie placówki oświatowej, iż posiada zgody rodziców na publikację wizerunku swoich dzieci oraz ich prac w mediach internetowych w celu promowania placówki.
  2. Ponadto w tej edycji konkursu karty zgłoszenia uczestników (załącznik nr 2a i 2b do regulaminu konkursu) będą realizowane w formie papierowej poprzez wypełnienie jej przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego przed zgłoszeniem pracy konkursowej do finału konkursu; formularz do pobrania na stronie internetowej konkursu.

Pytania oraz wątpliwości dotyczące konkursu należy kierować do koordynatora konkursu na adres:

koordynator@ekosynteza.bielsko-biala.pl oraz pod numer telefonu 737 630 957.

ORGANIZATOR KONKURSU:

Wydział Ochrony Środowiska i Energii 

Urząd Miejski w Bielsku-Białej
pl. Ratuszowy 6, pokój 510, V piętro, 43-300 Bielsko-Biała
tel. 33 4971708,

e-mail: katarzyna.kordas@um.bielsko-biala.pl


Skip to content